כיצד להעלות מכירה בבית קפה או מסעדה?

אחת מאבני היסוד של כל מסעדה או בית קפה מצליח היא אנשי המכירה שלו. עובדים אלה, בהדרכה מתאימה, יכולים להעלות את סך המכירות בעסק ב כ- 30%, מביאים לחווית שירות טובה יותר ללקוח, מועילים לאיש המכירות (הטיפ עולה ביחס ישיר לגודל המכירה) וכמובן לכם בפדיון סוף היום.

ניתן להבדיל בין קניה לבין מכירה בכך שלקוח שנכנס ומבקש קפה זו קניה. אבל, כאשר הקופאי/מלצר מצרף לקניה כריך או מאפה לאחר ששיגר משפט מכירה מנצח- זאת מכירה. כאשר השולחן מזמין שתי מנות עיקריות זו קניה אבל, שהמלצר מצרף שתיה (תתפלאו לדעת כמה פעמים הוא לא שואל בכלל – הס מלהזכיר את קוקטייל הערב) מנות ראשונות, קינוח או קפה בסוף הארוחה – זאת מכירה.

כדי שאיש המכירות שלכם, קודם כל יחייך לקראת כל לקוח ואחרי כן ילמד "לקרוא" אותו או את השולחן, נדרש שינוי תודעתי ומחשבתי כדי שהוא לא יתן ללקוחות מה שהם ביקשו ממנו, אלא ת-מ-י-ד יציע להם דבר נוסף לפי מפתח פשוט שאתם, בעלי המסעדה, תגדירו לו.

דוגמאות: הלקוח ביקש שתיה, נהדר, עכשיו הציעו לו משהו לאכול או ההפך. תיזמו תחרות פנימית בין המלצרים לממכר מוצר רווחי מסוים (קוקטייל, קינוח) פיצ'ים קליטים, קצרים ויעילים ועוד ועוד…

התמורה לאיש המכירות חייבת להיות מיידית (בסוף המשמרת) ומתמשכת (תחרויות שבועיות ו/או חודשיות) על איש המכירות שלכם להבין את הרציונל החשוב מבחינתו שעומד מאחורי הגדלת המכירה – סוף שבוע בצימר מתנה למוכר המצטיין של החודש!

שליטה במבצעי מכירות חייבת להתרחש בכמה שלבים

שלב א'

ניתוח נתוני המכירה של בית העסק – היום יש תוכנות מחשב רבות אשר יודעות לתת פילוח מדויק לפי מי מכר, מתי, מה הוא מכר, חלוקה לקבוצות מכירה, ממוצע לקוח/שולחן, השוואת הנתונים לפי פרמטרים המקובלים בענף.

שלב ב'

הצבת יעדים ראלים (SSG+3-5%) ומתן כלים לצוות לעמוד ביעדים הללו – לימוד ושינון משפטי מכירה, הקפדה על נראות הצוות והפלנוגרמות, שליטה מלאה בתפריט ועוד…

שלב ג'

השלב הכי חשוב, אחרי כל עבודת התכנון, ההכנה והלימוד הוא ניהול מעקב שוטף ואינטנסיבי. המעקב יתבצע לאור היעד שהוגדר, זאת בעזרת ניתוח של הנתונים שהושגו במהלך כל משמרת ומשמרת. בשלבים הראשונים, המעקב יתבצע אחרי שולחן/ לקוח בודד ובשלב מאוחר יותר, בסיכום יומי מול האחמ"ש/ מנהל. כל זאת, תוך מתן הערות בונות וחיזוק מוראלי של אנשי המכירות.

שלב ד'

הענקת תמורה, בין אם מילולית (כל הכבוד אחרי שיחת מכירה מוצלחת) או כספי בסוף תקופה מוגדרת וידועה לכל (סופ"ש בצימר בצפון, כן..) יעשה בצורה פומבית וגלויה כדי להגביר את המוטיבציה בצוות.

שלב ה'

ניתוח נתוני המכירה ועידכון יעדים לפי רבעון/ עונה/ או כל פרק זמן מוגדר אחר לבחירתך וחזרה על השלבים מהתחלה.

צור קשר עכשיו במייל Shahar_ke@yahoo.com או ישירות
לנייד 050-5566632 וקבל ניתוח ראשוני לצעדים פשוטים להתיעלות והגעה למצויינות אצלך בעסק.